Frakt og levering

Leveringsalternativer:

  • Gratis frakt med Posten over 899kr*
  • Gratis henting av varer i butikken i Gjerdrum
  • Frakt med Posten til nærmeste hentested 99kr
  • Hjemlevering av oss i Oslo/Akershus for større varer 599kr

Når du legger inn en bestilling på Lemalou.no vil du motta en ordrebekreftelse på mail. Sjekk at denne er korrekt. Det er viktig for oss at din adresse og kontaktinformasjon stemmer.

Vi sender alle hverdager sporbare pakker med Bring. Normalt sendes bestillingen 1-2dg etter mottatt bestilling og leveringstiden er 2-3 dager når pakken er sendt fra oss. Ved høytider som jul og påske, samt fellesferien kan leveringstiden være noe lenger. Du vil motta sporingsinformasjon per mail eller sms fra Posten. Posten leverer pakker i postkassen når de er små nok for dette.

Fraktkostnad

Vi har gratis frakt på ordre over 899kr*. Handler du for et mindre beløp kommer frakten på 99kr til nærmeste hentested.
*Vi har store og tunge varer vi ikke sender, men som kan hentes i butikken eller blir utkjørt av oss mot et pristillegg. Det vil fremkomme tydelig i produktbeskrivelsen hvilke varer dette gjelder. 

Hente: Dersom du ønsker å hente varen i butikk, velges det som frakt måte. Vent til du mottar ordrebekreftelsen: "Varen er klar for henting" før du tar kontakt for avtalt henting. Dette skjer normalt i løpet av 1 dag etter vi har mottatt din bestilling. 

Utkjøring: Vi kjører ut større varer til Oslo og Akershus mot et pristillegg på 599kr. 

Vi leverer til hele og kun Norge med unntak av Svalbard og Jan Mayen.

Bestillingsvarer

Alle varer som ikke er lagervare eller er midlertidig utsolgt regnes som bestillingsvarer. Når du har kjøpt en vare i nettbutikken, eller i vår fysiske butikk, som er bestilt spesielt til deg er det ingen bytterett. Ved kjøp av et produkt som lages spesielt for deg og etter dine spesifikke ønsker, gjelder ikke angreretten. Lemalou tar 50% i forskuddsbetaling på bestillingsvarer.
Oppgitte leveringstider på bestillingsvarer er omtrentlige og vi tar kontakt dersom leveringstiden skulle bli lengre. I måneder som juli og desember har også leverandører og fraktselskaper ferie, så noe lengere leveringstid må påberegnes. 

Uavhentede pakker

Pakken blir returnert etter 7 dager om den ikke hentes, men du kan kostnadsfritt utsette hentefristen med 7 dager ved å klikke på sporingslenken og velge: Utsett hentefrist.
Dersom du ikke henter pakken innen fristen på ditt lokale postkontor vil pakken bli returnert til vårt lager i Gjerdrum. Du vil da som kunde måtte dekke den reelle returkostnaden + 200 kr for andre omkostninger. Returkostnaden + 200 kr blir fratrukket ditt tidligere innbetalte beløp før pengene tilbakebetales. Eventuelt økes om det originale beløpet er lavere.

Kjøperen er selv ansvarlig for å oppgi korrekt navn, leveringsadresse og mobilnummer. Ønsker kjøperen at Lemalou AS skal sende pakken på nytt pga ukorrekt leveringsinfo eller uavhentet pakke, betaler kunden selv frakten.

Forsinkelser

Lemalou.no står ikke ansvarlig for eventuelle forsinkelser i levering av din vare, som skyldes feil eller forsinkelser hos fraktleverandør Bring/Posten og Postnord. Alle leveringsfrister er veiledende, og avvik kan forekomme. Dersom din sending blir forsinket, eller borte vil vi gjøre vårt ytterste for å hjelpe deg slik at den kan mottas så raskt som mulig.

Dersom du ikke har mottatt din bestilling innen 10 virkedager etter at den er bestilt ber vi deg ta kontakt på info@lemalou.no. Dersom du mot formodning ikke skulle motta dine varer, får du selvsagt refundert det du har betalt.

Vi tar forbehold om at varer kan være utsolgt. Vi tar kontakt med deg for et alternativ eller du får pengene tilbake.

Transportskader

Dessverre skjer det fra tid til annen at varer blir skadd under transport.
Dersom varen er skadet under transport må dette meldes omgående, og følgende må gjøres:

  1. Sikre bildedokumentasjon på skaden, både innvendig og utvendig emballasje og den skadede varen.
  2. Send en mail til info@lemalou.no med bildedokumentasjon og en beskrivelse av skaden(-e) samt ordrenummer. 
  3. La forsendelsen (inkludert emballasje) være intakt inntil saken er avklart.
Vi gjenbruker emballasje for å spare miljøet og kostnader så du kan oppleve å motta pakker med leverandør logo på.